Правілы ўнутранага працоўнага распарадку
31.08.2023
ЗАЦВЕРДЖАНА Загад дырэктара дзяржаўнай ўстановы адукацыіі "Брадзецкая сярэдняя школа Бярэзінскага раёна" 31.08.2023 № 122 |
ПРАВІЛЫ ЎНУТРАНАГА ПРАЦОЎНАГА РАСПАРАДКУ
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1. У адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь грамадзянам Рэспублікі Беларусь гарантуецца права на працу як найбольш годны спосаб самазацвярджэння чалавека, гэта значыць права на выбар прафесіі, роду заняткаў і работы ў адпаведнасці з прызваннем, здольнасцямі, адукацыяй, прафесійнай падрыхтоўкай і з улікам грамадскіх патрэбнасцей, а таксама на здаровыя і бяспечныя ўмовы працы.
2. Правілы ўнутранага працоўнага распарадку – лакальны прававы акт, які рэгулюе ў адпаведнасці з Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства аб працы працоўны распарадак ў наймальніка, у тым ліку парадак прыёму і звальнення работнікаў, асноўныя абавязкі бакоў працоўнага дагавора, рэжым рабочага часу і часу адпачынку, віды заахвочванняў за працу, якія прымяняюцца да работнікаў, і меры дысцыплінарнага спагнання.
3. Сапраўдныя Правілы ўнутранага працоўнага распарадку ўстаноўлены наймальнікам з улікам прафсаюза на падставе Тыпавых правіл унутранага працоўнага распарадку, зацверджанага Пастановай Міністэрства працы Рэспублікі Беларусь 05.04.2020 № 46.
4. Наймальнік мае права патрабаваць, а работнікі абавязаны выконваць работу, абумоўленую працоўным дагаворам, з падпарадкаваннем правілам унутранага працоўнага распарадку.
Зацверджаныя правілы ўнутранага працоўнага распарадку абавязковыя як для работнікаў, так і для наймальніка.
5. Правілы ўнутранага працоўнага распарадку вывешваюцца ва ўстанове на бачным месцы.
2. ПАРАДАК ПРЫЁМУ, ПЕРАВОДУ, ЗВАЛЬНЕННЯ РАБОТНІКАЎ
6. Работнікі рэалізуюць сваё права на працу шляхам заключэння працоўнага дагавора аб працы ва ўстанове адукацыі.
7. Прыём на працу і звальненне з працы работнікаў ажыццяўляецца дырэктарам установы адукацыі. Прыём і звальненне педагагічных работнікаў ажыццяўляецца дырэктарам установы адукацыі па ўзгадненню з начальнікам упраўлення па адукацыі, спорце і турызме Бярэзінскага раённага выканаўчага камітэта.
8. Пры заключэнні працоўнага дагавора (прыёме на працу) дырэктар установы абавязаны запатрабаваць, а грамадзянін павінен прад'явіць наймальніку:
дакумент, які сведчыць асобу, дакументы воiнскага ўлiку (для ваеннаабавязаных i асоб, якія падлягаюць прызыву на вайсковую службу);
працоўную кніжку, за выключэннем выпадкаў, калі грамадзянін упершыню паступае на працу, і сумяшчальнікаў;
дакумент аб адукацыі або дакумент аб навучанні, які падцвярджае наяўнасць права выканання дадзенай работы;
накіраванне на работу ў лік брані для асобных катэгорый работнікаў у адпаведнасці з заканадаўствам;
індывідуальную праграму рэабілітацыі інваліда (для інваліда);
дэкларацыю аб даходах і маёмасці, страхавое пасведчанне, медыцынскую даведку аб стане здароўя і іншыя дакументы аб пацвярджэнні іншых абставін, якія маюць дачыненне да працы, калі іх прад'яўленне прадугледжана заканадаўчымі актамі
Прыём на работу без названых дакументаў не дапускаецца.
Забараняецца патрабаваць пры заключэнні працоўнага дагавора дакументы, не прадугледжаныя заканадаўствам.
Работнік мае права даць кіраўніцтву рэкамендацыйны ліст і іншыя дакументы, якія характарызуюць яго як работніка ў папярэдняга (папярэдніх) наймальніка (наймальнікаў).
Наймальнік мае права пры прыёме на работу грамадзяніна запытваць характарыстыку з папярэдніх месцаў яго працы, якая выдаецца на працягу пяці каляндарных дзён з дня атрымання адпаведнага запыту.
9. Пры прыёме работніка на працу ці пры пераводзе яго ва ўстаноўленым парадку на іншую работу наймальнік абавязаны:
9.1. азнаёміць работніка пад подпіс з даручанай работай, умовамі і аплатай работы, растлумачыць яго правы і абавязкі;
9.2. азнаёміць работніка пад подпіс з калектыўным дагаворам, пагадненнем, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку і іншымі лакальнымі прававымі актамі, якія рэгламентуюць ўнутраны працоўнай распарадак;
9.3. правесці ўводны (пры прыме на работу), першасны iнструктаж па ахове працы;
9.4. заключыць працоўны дагавор у пісьмовай форме, аформіць заключэнне працоўнага дагавора загадам (распараджэннем) і аб'явіць яго работніку пад подпіс.
10. Працоўны дагавор заключаецца ў пісьмовай форме, складаецца ў двух экзэмплярах. Кожная старонка працоўнага дагавора і дадаткаў да яго нумаруецца і падпісваецца работнікам і наймальнікам або ўпаўнаважанай iм службовай асобай. Адзін экзэмпляр працоўнага дагавора перадаецца работніку, другі захоўваецца ў наймальніка.
Пры пераводзе на іншую працу (артыкул 30 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь) з работнікам заключаецца працоўны дагавор у адпаведнасці з патрабаваннямі артыкулаў 18 і 19 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь.
11. Заключэнне, змяненне ўмоў і спыненне працоўнага дагавора афармляецца загадам (распараджэннем) наймальніка і аб'яўляецца работніку пад подпіс.
12. Аб прыёме на работу, пераводзе на іншую пастаянную работу, звальненні павінны быць унесены ў адпаведнасці з заканадаўствам запісы ў працоўную кніжку работніка ў выпадках, калі яе запаўненне абавязкова.
У дзень звальнення наймальнік абавязаны выдаць работніку працоўную кніжку і вырабіць з ім канчатковы разлік.
13. Пачаткам дзеяння працоўнага дагавора з'яўляецца дзень пачатку работы, вызначаны ў iм бакамі.
Пасля заключэння ва ўстаноўленым парадку працоўнага дагавора прыём на работу афармляецца загадам дырэктара ўстановы. Загад аб'яўляецца работніку пад подпіс.
14. Працоўная кніжка устаноўленага ўзору з'яўляецца асноўным дакументам аб працоўнай дзейнасці работніка. Працоўныя кніжкі вядуцца на ўсіх работнікаў, якія працуюць ва ўстанове звыш пяці дзён, калі работа ва ўстанове з'яўляецца для работніка асноўнай.
Пры адсутнасці ў асобы, які паступае на работу, працоўнай кніжкі ў сувязі з яе стратай, пашкоджаннем па пісьмовай заяве работніка (з указаннем прычыны адсутнасці) выдаецца працоўная кніжка або дублікат.
15. На кожнага педагагічнага работніка ўстановы вядзецца асабістая справа, якое складаецца з асабістага лістка па ўліку кадраў, аўтабіяграфіі, копіі дакументаў аб адукацыі, выпіскі з загадаў аб прыёме на работу, перамяшчэннях па службе, звальненні, выпіскі з пратаколаў атэстацыйных камісій.
16. Асабістая справа і працоўная кніжка дырэктара ўстановы адукацыі захоўваюцца ва ўпраўленні па адукацыі, спорце і турызме Бярэзінскага раённага выканаўчага камітэта, а працоўныя кніжкі і асабістыя справы ўсіх работнікаў – ва ўстанове.
3. АБАВЯЗКІ РАБОТНІКАЎ
17. Для работнікаў ўстанаўліваюцца наступныя абавязкі:
17.1. добрасумленна выконваць свае працоўныя абавязкі, у тым лiку выконваць устаноўленыя нормы працы;
17.2. падпарадкоўвацца правілам унутранага працоўнага распарадку, іншым дакументам, якія рэгламентуюць пытанні дысцыпліны работы, выконваць пісьмовыя і вусныя загады (распараджэнні) наймальніка, якія не супярэчаць заканадаўству і лакальным прававым актам;
17.3. не дапускаць дзеянняў, якія перашкаджаюць іншым работнікам выконваць іх працоўныя абавязкі;
17.4. забяспечваць выкананне ўстаноўленых патрабаванняў да якасці выконваемых работ, аказваемых паслуг, выконваць вытворчую дысцыпліну;
17.5. выконваць устаноўленыя нарматыўнымі прававымі актамі патрабаванні па ахове працы і бяспечным вядзенні работ, карыстацца сродкамі індывідуальнай абароны;
17.6. беражліва адносіцца да маёмасці наймальніка, рацыянальна яго выкарыстоўваць, прымаць меры да прадухілення шкоды;
17.7. прымаць меры да неадкладнага ліквідацыі прычын і ўмоў, якія перашкаджаюць нармальнаму выкананню працы (аварыя, прастоі і інш.), і неадкладна паведамляць пра тое, што здарылася, наймальніку;
17.8. утрымліваць абсталяванне і прыстасаванні ў спраўным стане, падтрымліваць парадак і чысціню на сваім працоўным месцы і на тэрыторыі ўстановы адукацыі;
17.9. выконваць устаноўлены парадак захавання дакументаў, матэрыяльных і грашовых каштоўнасцяў;
17.10. захоўваць дзяржаўную і службовую тайну;
17.11. быць уважлівымі да ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу: дзяцей, бацькоў (законных прадстаўнікоў), членаў калектыву;
17.12. выконваць устаноўлены парадак захоўвання матэрыяльных каштоўнасцяў, дакументаў, выхоўваць у навучаюцца беражлівыя адносіны да дзяржаўнай уласнасці;
17.13. сістэматычна павышаць прафесійную кваліфікацыю;
17.14. быць узорам прыстойных паводзін і высокага маральнага абавязку ва ўстанове адукацыі і за яе межамі. Педагагічныя работнікі нясуць адказнасць за прымяненне антыпедагагічных мер уздзеяння на вучняў у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам;
17.15. педагагічным работнікам установы адукацыі забараняецца карыстацца мабільнымі тэлефонамі ў час правядзення вучэбных заняткаў, пазакласных мерапрыемстваў; іншым работнікам забараняецца карыстацца мабільнымі тэлефонамі падчас выканання сваіх непасрэдных абавязкаў. Мабільныя тэлефоны павінны знаходзіцца ў рэжыме “Без гуку”;
17.16. выконваць iншыя абавязкi, якiя вынiкаюць з заканадаўства, лакальных прававых актаў і працоўнага дагавора.
18. Кола службовых абавязкаў (відаў работ), якія павінен выконваць кожны работнік па адной або некалькім прафесіях, спецыяльнасцях або пасадах адпаведнай кваліфікацыі, вызначаецца кваліфікацыйнымі даведнікамі, зацверджанымі ва ўстаноўленым парадку, адпаведнымі тэхнічнымі правіламі, службовымі (рабочымі) інструкцыямі, палажэннямі, іншымі лакальнымі прававымі актамі, а таксама працоўным дагаворам.
За невыкананне або неналежнае выкананне сваіх абавязкаў работнікі нясуць адказнасць, прадугледжаную Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь і іншымі заканадаўчымі актамі.
4. АБАВЯЗКІ НАЙМАЛЬНІКА
19. Наймальнiк абавязаны:
19.1. рацыянальна выкарыстоўваць працу работнікаў;
19.2. забяспечваць выканаўчую, працоўную і вытворчую дысцыпліну;
19.3. весці ўлік фактычна адпрацаванага работнікам часу;
19.4. выплачваць заработную плату ў тэрміны і памерах, устаноўленых заканадаўствам, калектыўным дагаворам, пагадненнем або працоўным дагаворам;
19.5. забяспечваць на кожным працоўным месцы ўмовы працы, якія адпавядаюць патрабаванням па ахове працы, выконваць устаноўленыя нарматыўнымі прававымі актамі, у тым ліку тэхнічнымі нарматыўнымі прававымі актамі, патрабаванні па ахове працы, а пры адсутнасці ў нарматыўных прававых актах, у тым ліку ў тэхнічных нарматыўных прававых актах, патрабаванняў па ахове працы прымаць неабходныя меры, якія забяспечваюць захаванне жыцця, здароўя i працаздольнасцi работнiкаў у працэсе працоўнай дзейнасці;
19.6. прымаць неабходныя меры па прафілактыцы і папярэджанні вытворчага траўматызму, прафесійных і іншых захворванняў работнікаў; кантраляваць веданне і выкананне работнікамі патрабаванняў інструкцый па ахове працы і пажарнай бяспекі; своечасова і правільна праводзіць расследаванне і ўлік няшчасных выпадкаў на вытворчасці;
19.7. у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам і лакальнымі прававымі актамі, своечасова прадастаўляць гарантыі і кампенсацыі ў сувязі са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы (скарочаны працоўны дзень, дадатковыя адпачынкі, лячэбна-прафілактычнае харчаванне і інш.), выконваць нормы па ахове працы жанчын, моладзі і інвалідаў;
19.8. забяспечваць работнікаў у адпаведнасці з устаноўленымі нормамі спецыяльным адзеннем, спецыяльным абуткам і іншымі сродкамі індывідуальнай абароны, арганізоўваць належнае захаванне і догляд за гэтымі сродкамі;
19.9. забяспечваць выкананне заканадаўства аб працы, умоў, устаноўленых калектыўным дагаворам, іншымі лакальнымі прававымі актамі і працоўнымі дагаворамі;
19.10. своечасова афармляць змены ў працоўных абавязках работніка і знаёміць яго з імі пад роспіс, ствараць умовы для азнаямлення работніка з лакальнымі прававымі дакументамі, якія закранаюць яго правы і абавязкі;
19.11. забяспечваць падрыхтоўку, павышэнне кваліфікацыі, перападрыхтоўку i стажыроўку работнікаў у адпаведнасці з заканадаўствам;
19.12. ствараць неабходныя ўмовы для сумяшчэння працы з атрыманнем адукацыі ў адпаведнасці з Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь;
19.13. забяспечваць удзел работнікаў у кіраванні арганізацыяй, своечасова разглядаць крытычныя заўвагі работнікаў і паведамляць ім пра прынятыя меры;
19.14. прадстаўляць па запыту кантралюючых (надзорных) органаў, якія ўпаўнаважаныя на правядзенне праверкі выканання заканадаўства аб працы і аб ахове працы, інфармацыю і (або) дакументы, якія абавязковыя для вядзення згодна заканадаўству аб працы і аб ахове працы, або паведамляць аб іх адсутнасці;
19.15. афармляць змены ўмоў і спыненне працоўнага дагавора з работнікам загадам і аб’яўляць яго работніку пад роспіс;
19.16. адхіляць работнікаў ад працы ў выпадках, прадугледжаных Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь і заканадаўствам;
19.17. выконваць іншыя абавязкі, якія вынікаюць з заканадаўства, лакальных нарматыўных прававых актаў і працоўных дагавораў.
20. Наймальнік ажыццяўляе свае абавязкі ў адпаведных выпадках па ўзгадненні ці з удзелам прафсаюзаў, у тым ліку пры прыняцці лакальных нарматыўных прававых актаў, якія закранаюць працоўныя і сацыяльна-эканамічныя правы работнікаў.
21. Кіраўніцтва ўстановы мае права ўстанаўліваць работнікам за кошт і ў межах сродкаў, якія накіроўваюцца на аплату працы, памеры надбавак, даплат, прэмій і іншых выплат, стымулюючага характару з улікам прэміяльнага фонду.
22. Кіраўніцтва установы нясе адказнасць за жыццё і здароўе вучняў і выхаванцаў падчас іх знаходжання ва ўстанове. Аб усіх сур'ёзных выпадках траўматызму і непрадбачаных здарэннях кіраўніцтва ўстановы паведамляе ва ўпраўленне па адукацыі, спорце і турызме Бярэзінскага раённага выканаўчага камітэта.
23. За невыкананне або неналежнае выкананне сваіх абавязкаў наймальнік (упаўнаважаная службовая асоба наймальніка) нясе адказнасць, прадугледжаную Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь і іншымі заканадаўчымі актамі.
5. РАБОЧЫ ЧАС І ЯГО ВЫКАРЫСТАННЕ
24. Рабочым часам лічыцца час, на працягу якога работнік у адпаведнасці з Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь, іншымі актамі заканадаўства аб працы, лакальнымі прававымі актамі і ўмовамі працоўнага дагавора абавязаны знаходзіцца на рабочым месцы або ў іншым ўстаноўленым па ўзгадненні з наймальнікам месцы і выконваць працоўныя абавязкі, а таксама час працы, якая выконваецца па прапанове, распараджэнню або з ведама наймальніка звыш устаноўленай працягласці рабочага часу (звышвызначаная праца, праца ў выхадныя дні, ў дзяржаўныя святы і святочныя дні (частка першая артыкула 147 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь).
25. Нармаванне працягласці працоўнага часу ажыццяўляецца наймальнiкам з улiкам абмежаванняў, устаноўленых Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь і калектыўным дагаворам.
26. Поўная норма працягласці рабочага часу не можа перавышаць 40 гадзін у тыдзень.
27. Рэжым рабочага часу вызначае час пачатку і заканчэння працоўнага дня (змены), час абедзеннага і іншых перапынкаў, паслядоўнасць чаргавання работнікаў па зменах, рабочыя, выхадныя дні.
28. Рэжым рабочага часу работнікаў распрацоўваецца зыходзячы з рэжыму працы, які ўстаноўлены ў наймальніка, і вызначаецца сапраўднымі правіламі або графікам работ (зменнасці).
Наймальнік мае права ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку ўводзіць рэжым падзелу рабочага дня на часткі, рэжым гнуткага рабочага часу i iншыя рэжымы рабочага часу.
Графік работ (зменнасці) сцвярджаецца наймальнікам па ўзгадненню з прафсаюзам.
Устаноўлены рэжым рабочага часу даводзіцца да ведама работнікаў не пазней за адзін месяц да ўвядзення яго ў дзеянне.
29. Праца ў дзве i больш змены лiчыцца зменнай працай. Зменная праца ўводзіцца ў тых выпадках, калi працягласць вытворчага працэсу (працы) перавышае ўстаноўленую працягласць штодзённай працы, а таксама ў мэтах больш эфектыўнага выкарыстання абсталявання, павелічэння аб'ёму вытворчасці (работ, паслуг).
Рэжым рабочага часу пры зменнай працы вызначаецца графікам зменнасці ў адпаведнасці з артыкулам 123 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь. Пры гэтым працягласць змены не можа перавышаць 12 гадзін. Iншая працягласць змены для асобных катэгорый работнiкаў можа ўстанаўлiвацца Урадам Рэспублiкi Беларусь. Работнікі чаргуюцца па зменах раўнамерна. Праца на працягу двух змен запар забараняецца.
30. Наймальнiк мае права ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку ўводзіць падсумаваны ўлiк працоўнага часу.
Падсумаваны ўлiк рабочага часу ўводзіцца наймальнікам па ўзгадненню з прафсаюзам.
Штотыднёвая працягласць працоўнага часу пры падсумаваным улiку можа быць больш ці менш устаноўленай нормы працягласці рабочага часу ў тыдзень (артыкулы 112-114 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь). Пры гэтым штодзённая працягласць рабочага часу не можа перавышаць 12 гадзін у сярэднім за ўліковы перыяд.
Сума гадзін рабочага часу па графiку работ (зменнасці) за ўлiковы перыяд не павiнна перавышаць нормы гадзiн за гэты перыяд, якая разлiчана ў адпаведнасцi з артыкуламi 112-117 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь.
Уліковых перыядам пры падсумаваным улiку рабочага часу прызнаецца перыяд, у межах якога павiнна быць захавана ў сярэднім устаноўленая для дадзенай катэгорыі работнікаў норма працягласці рабочага часу ў тыдзень (артыкулы 112-114 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь).
Працягласць уліковага перыяду устанаўліваецца наймальнікам і не можа перавышаць аднаго каляндарнага года. Уліковы перыяд можа вызначацца каляндарнымі перыядамі (месяц, квартал), iншымi перыядамі.
31.Ва ўстанове ўадукацыі ўстаноўлены шасцідзённы рабочы тыдзень для наступных катэгорый работнікаў: дырэктар, намеснікі дырэктара, педагог сацыяльны, педагог-арганізатар, педагог-псіхолаг, кіраўнік фізічнага выхавання, загадчык гаспадаркі, прыбіральнік памяшканняў, гардэробшчык, кастэлянша, рабочы па комплексным абслугоўванні і рамонце будынкаў і збудаванняў, прыбіральнік тэрыторыі.
Ва ўстанове адукацыі ўстаноўлены пяцідзённы працоўны тыдзень для наступных катэгорый работнікаў: выхавальнік дашкольнай адукацыі, повар, кухонны рабочы, кладаўшчык.
Час пачатку работы ўстановы - 7.30, вучэбных заняткаў - 08.30, час заканчэння работы -18.00, акрамя дзён, у якія згодна з планам работы ўстановы адукацыі праводзяцца пазакласныя мерапрыемствы ў вячэрні час.
У шосты школьны дзень працягласць арганізацыі адукацыйнай дзейнасці устанаўліваецца з 9.00 да 13.00.
32. Працоўны час настаўнікаў устанаўліваецца навучальным раскладам. Расклад урокаў зацвярджаецца дырэктарам установы адукацыі з улікам педагагічнай мэтанакіраванасці, выканання санітарна-гігіенічных нормаў, максімальнай эканоміі часу педагагічных работнікаў, асаблівасцямі работы ўстановы і ўзгадняецца з прафсаюзным камітэтам.
Пачатак работы педагогаў у канікулярны час устанаўліваецца з 9.00 у адпаведнасці з педагагічнай нагрузкай і зацвярджаецца дырэктарам установы адукацыі.
33. Рабочы час іншых работнікаў устанаўліваецца графікамі, у якіх паказваюцца гадзіны працы і перапынкі для адпачынку і прыняцця ежы. Графікі зацвярджаюцца дырэктарам установы, узгадняюцца з прафсаюзным камітэтам і абвяшчаюцца работнікам пад подпіс.
34. Праца ў святочныя і выхадныя дні забароненая. У святочныя, у выхадныя дні ва ўстанове знаходзіцца вартаўнік. За дзяжурства ў выхадныя і святочныя дні ажыццяўляецца аплата ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.
35. Работнік абавязаны ў парадку, устаноўленым у наймальніка, адзначыць:
прыход на работу;
адыход з работы;
адыходы з работыы на працягу працоўнага дня (змены).
36. Наймальнiк абавязаны арганізаваць улік прыходу на работу і адыходу з работы.
Улік прыходу на работу і адыходу з яе фіксуецца ў журнале, парадак вядзення якога зацвярджаецца наймальнікам.
37. У рабочы час забараняецца адцягваць работнікаў ад непасрэднай працы, вызваляць ад працы для выканання грамадскіх абавязкаў і правядзення мерапрыемстваў, не звязаных з вытворчай дзейнасцю, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам, калектыўным дагаворам, пагадненнем.
38. Чарговасць прадастаўлення працоўных адпачынкаў устанаўліваецца графікам працоўных адпачынкаў, якiя зацвярджаюцца дырэктарам установы па ўзгадненні з прафсаюзам. Графік працоўных адпачынкаў складаецца на каляндарны год не пазней за 5 студзеня з карэкціроўкай ў адпаведнасці з вытворчай неабходнасцю да 30 красавіка. Водпускі работнікам установы адукацыі даюцца ў летні перыяд. Прадастаўленне водпуску работнікам установы афармляецца загадам.
39. Пры ўстанаўленні педагагічнай нагрузкі педагогам неабходна ўлічваць фактары, якія абумаўляюць агульны аб'ём яго працы, у прыватнасці:
неабходнасць прадастаўлення дастатковага часу для планавання работы, падрыхтоўкі ўрокаў і аналізу сваёй дзейнасці;
лік урокаў, якія настаўнік павінен праводзіць кожны дзень;
час, які патрабуецца для ўдзелу ў даследчай працы, у пазашкольных і пазакласных мерапрыемствах, а таксама для назірання за навучэнцамі і для кансультацый для іх;
час для гутарак і кансультацый з бацькамі адносна паспяховасці вучняў;
вучэбная нагрузка педагагічным работнікам на новы навучальны год устанаўліваецца дырэктарам установы па ўзгадненню з прафсаюзным камітэтам. Гэтая праца павінна быць скончана да заканчэння навучальнага года і адыходу педагагічных работнікаў у водпускі і даводзіцца да ведама работнікаў да 15 чэрвеня бягучага года. Пры ўстанаўленні нагрузкі ў педагагічных работнікаў, як правіла, павінна захоўвацца пераемнасць класаў, а таксама гарантаваны мінімум вучэбнай нагрузкі. Для забяспечэння высокай якасці навучання і выхавання мэтазгодна, каб вучэбная нагрузка не перавышала колькасці гадзін, якія адпавядаюць 1,5 стаўкі. Маладыя спецыялісты забяспечваюцца вучэбнай нагрузкай не менш поўнай стаўкі. Няпоўная вучэбная нагрузка педагагічных работнікаў можа ўстанаўлівацца з іх пісьмовай згоды. Аб'ём вучэбнай нагрузкі, як правіла, павінен быць стабільны на працягу ўсяго навучальнага года; змена нагрузкі магчыма пры скарачэнні кантынгенту вучняў і класаў-камплектаў ва ўстанове, а таксама ў некаторых іншых выключных выпадках.
40. Рознагалоссі педагагічных работнікаў з кіраўніцтвам установы адукацыі па пытаннях ўстанаўлення вучэбнай нагрузкі разглядаецца ў камісіі па працоўных спрэчках, судзе.
41. Педагагічным і іншым работнікам забараняецца змяняць па сваім жаданні расклад заняткаў, графік працы, працягласць урокаў і перапынкаў паміж імі.
42. Кіраўніцтву ўстановы адукацыі забараняецца:
адцягваць педагагічных работнікаў у вучэбны час ад іх непасрэднай працы, выклікаць або здымаць іх з працы для выканання грамадзянскіх абавязкаў і правядзення мерапрыемстваў, якія не звязаны з вытворчай дзейнасцю;
праводзіць у працоўны час нарады, сходы, пасяджэнні па грамадзянскіх справах.
43. Прысутнасць у класе (групе) у час уроку або заняткаў работнікаў установы адукацыі ці іншых асоб дапускаецца толькі са згоды педагога і дазволу дырэктара або яго намеснiка.
44. Настаўнікі прыходзяць на працу не пазней, чым за 10 хвілін да пачатку сваіх урокаў, лічацца свабоднымі пасля іх заканчэння і заканчэння пазакласных мерапрыемстваў.
45. Настаўнікі абавязаны знаёміцца з усімі аб'явамі, якія размешчаны на стэндзе, з раскладам заняткаў, магчымымі заменамі ўрокаў.
46. Класныя журналы знаходзяцца ў настаўніцкай. Настаўнік асабіста бярэ класны журнал на ўрок і асабіста своечасова ставіць яго на пэўнае месца пасля ўрока. Катэгарычна забараняецца перадаваць класныя журналы вучням або іншым асобам.
47. Ва ўстанове адукацыі арганізуецца дзяжурства вучняў і настаўнікаў. Штодня па асабістым графіку дзяжураць прадстаўнік кіраўніцтва, тры дзяжурных настаўнікі (першы паверх, другі паверх, сталовая), класны кіраўнік дзяжурнага класа.
Дзяжурны прадстаўнік кіраўніцтва падчас перапынкаў кантралюе працу дзяжурных настаўнікаў, падчас прыёму навучэнцамі ежы знаходзіцца ў сталовай, кантралюе сітуацыю.
Дзяжурны настаўнік прыходзіць на працу за 30 хвілін да пачатку першага ўрока, кантралюе паводзіны навучэнцаў на замацаванай тэрыторыі, сочыць за наяўнасцю бяспечных умоў знаходжання навучэнцаў на дадзенай тэрыторыі,
48. Класны кіраўнік штодня праводзіць кантроль прысутнасці вучняў на занятках.
49. Для ўсіх педагагічных работнікаў абавязковым з'яўляецца дзелавы стыль адзення.
50. Класны кіраўнік арганізоўвае працу з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), праводзіць класныя бацькоўскія сходы, наведвае ўсе сем'і вучняў на працягу ўсяго навучальнага года.
51. Настаўнікі, якія па нейкіх прычынах не могуць праводзіць урокі, іншыя работнікі, якія не могуць выконваць свае абавязкі, абавязаны загадзя папярэдзіць кіраўніцтва. Сваю адсутнасць павінны пацвярджаць апраўдальным дакументам.
6.ЗААХВОЧВАННЕ ЗА ПОСПЕХІ Ў РАБОЦЕ
52. За ўзорнае выкананне працоўных абавязкаў, поспехі ў навучанні і выхаванні дзяцей, працяглую i бездакорную працу, наватарства ў працы і іншыя дасягненні прымяняюцца наступныя заахвочвання:
падзяка;
выдача прэміі;
узнагароджанне каштоўнымі падарункамі;
узнагароджанне ганаровымі граматамі,
прысваенне ганаровых званняў.
Рашэнне аб заахвочванні прымаецца кіраўніцтвам установы адукацыі сумесна або па ўзгадненню з прафсаюзным камітэтам.
53. Заахвочванне работнікаў вышэйстаячымі органамі адукацыі і дзяржаўнымі органамі ажыццяўляецца на падставе прадстаўлення кіраўніцтва ўстановы адукацыі ў парадку падпарадкаванасцi.
54. Пры прымянення мер заахвочвання забяспечваецца зліццё матэрыяльнага і маральнага стымулявання працы. Заахвочвання абвяшчаюцца ў загадзе, даводзяцца да ведама ўсяго калектыву ўстановы адукацыі і заносяцца ў працоўную кніжку работніка
7.АДКАЗНАСЦЬ ЗА ПАРУШЭННЕ ПРАЦОЎНАЙ ДЫСЦЫПЛІНЫ І НОРМ ПРАФЕСІЙНЫХ ПАВОДЗІН
55. За здзяйсненне дысцыплінарнай праступкаў наймальнік можа прымяніць да работніка наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:
заўвага;
вымова;
пазбаўленне поўнасцю або часткова стымулюючых выплат на тэрмін да дванаццаці месяцаў;
звальненне.
56. Звальненне ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання можа быць ужыта ў выпадках:
56.1. невыканання без уважлівых прычын працоўных абавязкаў работнікамі, якія маюць нязнятае (непагашанае) дысцыплінарнае спагнанне;
56.2. аднаразовага грубага парушэння работнікам працоўных абавязкаў, якое прызнаецца такiм у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі, у тым ліку:
прагулу (у тым ліку адсутнасці на працы больш за тры гадзіны на працягу працоўнага дня) без уважлівых прычын;
адсутнасці на рабоце ў сувязі з адбываннем адміністрацыйнага спагнання ў выглядзе адміністрацыйнага арышту, які перашкаджае выканню працоўных абавязкаў
з'яўлення на працы ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення, а таксама распівання спіртных напояў, ужывання наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх аналагаў, таксічных рэчываў у рабочы час або па месцы працы;
здзяйснення па месцы працы крадзяжу маёмасці наймальніка, факт якога ўстаноўлены прысудам суда або пастановай органа, у кампетэнцыю якога ўваходзіць накладанне адміністрацыйнага спагнання, і ўступіў у законную сілу;
парушэнні вытворча-тэхналагічнай, выканальніцкай або працоўнай дысцыпліны, што прывяло да прычыненне арганізацыі шкоды ў памеры, якi перавышае тры налічаныя сярэднемесячныя заработныя платы работнікаў Рэспублікі Беларусь;
прымушэнне работнікаў да ўдзелу ў забастоўцы, стварэнне другім работнікам перашкод для выканання імі працоўных абавязкаў, прызывы работнікаў да спынення выканання працоўных абавязкаў без уважлівых прычын;
удзелу работніка ў незаконнай забастоўцы, а таксама пры іншых формах адмовы работніка ад выканання працоўных абавязкаў (часткова або поўнасцю) без уважлівых прычын;
парушэнні патрабаванняў па ахове працы, што прывяло да калецтва або смерць іншых работнікаў;
56.3. прычынення работнікам у сувязі з выкананнем працоўных абавязкаў дзяржаве, юрыдычным і (або) фізічным асобам маёмаснай шкоды, факт якога ўстаноўлены прысудам суда або пастановай органа, у кампетэнцыю якога ўваходзіць накладанне адміністрацыйнага спагнання, і ўступіў у законную сілу;
56.4. неаднаразовага (два і больш разоў на працягу шасці месяцаў) парушэння ўстаноўленага заканадаўствам парадку разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб, а таксама неправамернай адмовы ў разглядзе зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб;
56.5. незаконнага прыцягнення да адказнасці грамадзян і юрыдычных асоб;
56.6. неаднаразовага (два і больш разоў на працягу шасці месяцаў) прадстаўлення ва ўпаўнаважаныя органы няпоўных цi недакладных звестак;
56.7. аднаразовага грубага парушэння працоўных абавязкаў кіраўніком арганізацыі, яго намеснікамі, у тым ліку ўтойвання кіраўніком арганізацыі фактаў парушэння работнікамі працоўных абавязкаў альбо непрыцягненні без уважлівых прычын вінаватых асоб да ўстаноўленай заканадаўствам адказнасці за такія парушэнні;
56.8. парушэння кiраўнiком арганiзацыi без уважлiвых прычын парадку і тэрмінаў выплаты заработнай платы i (або) дапамог;
56.9. парушэнні работнікам, якія з'яўляюцца дзяржаўнай службовай асобай, пісьмовага абавязацельства па выкананню абмежаванняў, прадугледжаных заканадаўствам аб барацьбе з карупцыяй, здзяйснення правапарушэння, якое стварае ўмовы для карупцыі, або карупцыйнага правапарушэння;
56.10. невыканання, неналежнага або несвоечасовага выканання службовай асобай выяўленага ва ўсталяванай заканадаўствам форме патрабавання службовай асобы, якая ажыццяўляе дзяржаўны кантроль (нагляд), прадпісанні органа дзяржаўнай бяспекі, прадстаўлення органа дзяржаўнай аховы альбо непрыняцця мер па ліквідацыі названых у іх парушэнняў;
Парушэння работнікам парадку збору, сістэматызацыі, захоўвання, змен, выкарыстання, абязлічвання, блакіравання, распаўсюджвання, прадастаўлення, выдалення персанальных дадзеных.
57. Прагулам лічыцца няяўка на работу без уважлівай прычыны на працягу ўсяго працоўнага дня.
Прагулам таксама з'яўляецца адсутнасць работніка на працы больш за тры гадзіны на працягу рабочага дня без уважлівых прычын.
За прагул без уважлівай прычыны наймальнік мае права зменшыць работніку працягласць працоўнага водпуску на колькасць дзён прагулу. Пры гэтым працягласць працоўнага водпуску не можа быць менш дваццаці чатырох каляндарных дзён.
58. Да прымянення дысцыплінарнага спагнання ад работніка павінна быць запатрабавана пісьмовае тлумачэнне.
Адмова работніка даць пісьмовае тлумачэнне, немагчымасць атрымання ад яго тлумачэння ад здзейсненага дысцыплінарнага праступка не можа служыць перашкодай для прымянення спагнання.
Адмова работніка ад дачы пісьмовага тлумачэння, немагчымасць атрымання ад яго тлумачэння ад здзейсненага дысцыплінарнага праступка афармляюцца актам з указаннем прысутных сведак.
59. Дысцыплінарнае спагнанне прымяняецца не пазней за адзін месяц з дня выяўлення дысцыплінарнай правіны, без уліку часу хваробы работніка або догляду за хворым членам сям'і, пацверджаных лістком непрацаздольнасці або даведкай аб часовай непрацаздольнасці, знаходжання работніка ў водпуску, знаходжання на ваенных або спецыяльных зборах.
Дысцыплінарнае спагнанне не можа быць ўжыта пазней за шэсць месяцаў, а па выніках рэвізіі, праверкі, праведзенай кампетэнтнымі дзяржаўнымі органамі або арганізацыямі, – пазней двух гадоў з дня здзяйснення дысцыплінарнай правіны.
У названыя тэрміны не ўключаецца час вядзення крымінальнай справы.
60. За кожны дысцыплінарны праступак можа быць прыменена толькі адно дысцыплінарнае спагнанне.
Да работнікаў, якія здзейснілі дысцыплінарны праступак, незалежна ад прымянення мер дысцыплінарнага спагнання могуць прымяняцца: пазбаўленне прэмій, змяненне часу прадастаўлення працоўнага водпуску і іншыя меры. Віды і парадак прымянення гэтых мер вызначаюцца правіламі ўнутранага працоўнага распарадку, калектыўным дагаворам, пагадненнем, іншымі лакальнымі прававымі актамі.
61. Дысцыплінарнае спагнанне, прадугледжанае пунктам 3 часткi першай артыкула 198 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь, прымяняецца з месяца, наступнага за месяцам выдання загаду (распараджэння, пастановы, рашэння, пратаколу) аб дысцыплінарным спагнанні.
Загад (распараджэнне, пастанова, рашэнне, пратакол) аб дысцыплінарным спагнанні з указаннем матываў аб'яўляецца работніку пад роспіс у пяцідзённы тэрмін з дня выдання, не лічачы часу хваробы работніка або догляду за хворым членам сям'і, пацверджаных лістком непрацаздольнасці або даведкай аб часовай непрацаздольнасці, знаходжання работніка ў водпуску, знаходжання на ваенных або спецыяльных зборах.
Работнік, не азнаёмлены з загадам (распараджэннем, пастановай, рашэннем, пратаколам) аб дысцыплінарным спагнанні ў тэрмін, устаноўлены часткай другой гэтага пункта, лічыцца не маючым дысцыплінарнага спагнання. Адмова работніка ад азнаямлення з загадам (распараджэннем, пастановай, рашэннем, пратаколам) аб дысцыплінарным спагнанні афармляецца актам з указаннем прысутных пры гэтым сведак.
62. Калі на працягу года з дня прымянення дысцыплінарнага спагнання работнік не будзе падвергнуты новаму дысцыплінарнаму спагнанню, ён лічыцца не маючым дысцыплінарнага спагнання. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне пагашаецца аўтаматычна без выдання загаду (распараджэння, пастановы, рашэнні, пратакола).
Дысцыплінарнае спагнанне можа быць знята органам (кіраўніком), якая прымянiла спагнанне, датэрмінова, пакуль пройдзе год па ўласнай ініцыятыве, па хадайніцтве непасрэднага кіраўніка, прафсаюза ці іншага прадстаўнічага органа (прадстаўніка) работнікаў, а таксама па просьбе работніка.
Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам (распараджэннем, пастановай, рашэннем
8.ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
63. Змены і дапаўненні ў правілы ўнутранага працоўнага распарадку могуць уносіцца працоўным калектывам па прадстаўленні адміністрацыі і прафсаюзнага камітэта ў выпадку, калі яны не супярэчаць дзеючаму заканадаўству.
УЗГОДНЕНА
Старшыня прафсаюзнага камітэту
_______Н.М.Усакова
31.08.2023
Члены працоўнага калектыву дзяржаўнай установы адукацыі "Брадзецкая сярэдняя школа Бярэзінскага раёна" азнаёмлены з Правіламі ўнутранага працоўнага распарадку на агульным сходзе працоўнага калектыву 31.08.2023, пратакол № 1